Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Aankomst in Madrid

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

05 April 2009 | Spanje, Madrid

Hola!
Er komen de komende tijd weer berichten van mij op deze site te staan :). Vandaag ben ik aangekomen in Madrid om daar de komende 7maanden aan mijn stage te gaan werken, wat zal gaan over de invloed van virussen op dierlijke/humane cellen, maar daar later meer over.
Ik heb vorig weekend eindelijk een kamer gevonden in Madrid! Er wonen een finse met haar spaanse vriend en een duitser. De duitser, Falko, is er op het moment niet, dus die heb ik nog niet gezien. Het finse meisje is me opkomen halen van het vliegveld, gelukkig maar, want anders was ik vast helemaal de weg kwijt geraakt. Het is een heel klein appartementje, maar ik heb mijn eigen kamer, bed, bureau(ik moet weliswaar op mijn bed zitten om aan m'n bureau te kunnen werken) en klerenkast. En gelukkig is er internet :), dus kan ik makkelijk af en toe een berichtje plaatsen.
Het is hier op het moment heerlijk weer, zo'n 23 graden, maar helaas is het zwembad dat bij het appartenmentencomplex hoort nog niet geopend. Dit zal pas gebeuren als het 'echt warm' is, dus over ongeveer 2 maanden.
Van de week komt er wel een keer een langer verhaal, als ik precies weet wat ik zal gaan doen op het lab, en hoe het hier er verder aan toe gaat.
Aan alle familie: Heel erg bedankt voor jullie kaartjes, erg leuk om te lezen!
Un beso,
Tinka

  • 05 April 2009 - 20:48

    Margreth:

    Hoi Tinka,

    Dat was wel fijn zeg, dat het Finse meisje je op kwam halen. Bart en ik weten nog van afgelopen zomer hoe ellendig het is als je niet precies weet waar je naar toe moet. Het regende in Barcelona, we wisten niet meer zo goed hoe de metro werkte enz. enz., maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Jij had het ook vast gevonden, maar dit is natuurlijk veel fijner.
    Stom van mij hè, dat ik vroeg of je mijn kaart ontvangen had (hi,hi). Ik had het gelijk door, maar had jij het ook door? En zat mijn kaart erbij? Ik had het nl. echt te laat opgestuurd door omstandigheden en hoopte dat de post er nu echt, zoals ze beloven, een dag er over zou doen. Ik hoor het wel. Nou Tinka, effe wennen aan alles. Sterkte op je nieuwe stage plek, hopelijk kan je je Spaans nog! Blijf je volgen!!
    Knuffel,
    Margreth

  • 05 April 2009 - 21:27

    Thomas:

    Hoi Tinka,

    Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen! Hoop dat je snel went aan het beperkte aantal vierkante meter privacy ;) Gaat vast allemaal goed komen.

    Groeten

  • 06 April 2009 - 18:18

    Hoi Tinka,:

    Kamer is, denk ik, kleiner dan je dacht ?
    Jammer van het zwembad, moet je echt nog twee maanden wachten voordat je er gebruik van kan maken. En kan je je een beetje verstaanbaar maken of valt het toch weer tegen.
    Thomas en Lisanne hebben Bram thuis gebracht.
    pap en mam

  • 06 April 2009 - 20:04

    Inge:

    Hola Tinka!
    Quise mandar un mensaje antes que fuiste para desear suerte y todo, pero yo estaba en Paraguay o argentina. Tenia que cruzar la frontera para prolonjar mi visa otra vez. Fue bien!
    Espero que vayas bien en España! hasta luego!!

    besos,
    Inge

  • 08 April 2009 - 18:05

    Marja:

    Hallo Tinka,

    Sorry dat je geen kaart van mij hebt. Ik heb al beloofd wat vaker mijn e-mail te lezen, hoop dat dat gaat lukken Veel plezier in Madrid en tot horens/schrijvens.

    Liefs en kusjes.

  • 10 April 2009 - 18:45

    :

    He Tinka, gezien het slechte weer heb ik me vandaag vermaakt met het zoeken naar reisverhalen van mensen die ook in Madrid verblijven! Leuk om jouw eerste impressie te lezen. Ik ben hier nu voor een week! Goed dat je een kamer gevonden hebt zeg, ik weet hoe moeilijk het is. Ik dacht misschien kunnen we eens een drankje doen ofzo?

    Groetjes Audrey

  • 11 April 2009 - 15:18

    Willemiek:

    Hai Tinka,
    Al een beetje gewend in Madrid? Wat weer betreft zijn we hier ook verwend, het is boven de 20 graden en het is mooi weer.
    Bram zit in de Ardennen, Janjaap zit in Sevenum en Ditte is in Utrecht voor een vrijgezellenfeest van Inge. Wendy (zwanger) en Ditte hebben op weg er naar toe een aanrijding gehad. Gelukkig is alles goed, ook met de baby. Ze waren net voor controle naar het ziekenhuis geweest, toen ik belde.
    Verder nieuws is er niet, dus Prettige Pasen en tot ziens. Groetjes van van Teun en mij. Willemiek.

  • 15 April 2009 - 18:10

    Daphne:

    Hey Tink!
    Fijn dat je een geschikte kamer hebt gevonden, hoop dat het klikt met je huisgenoten! Echt leuk dat je een tijdje in Madrid woont, veel plezier!
    Liefs, Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 25217

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: