Weekje Bram - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Weekje Bram - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Weekje Bram

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

31 Mei 2009 | Spanje, Madrid

Hola amigos y familia,

Vorige week van 16 tot en met 24 mei, is Bram een weekje overgekomen om te kijken hoe het allemaal bevalt in Madrid. Ik zal in deze blog een korte beschrijving geven van wat we allemaal gedaan hebben. Ik heb iig een hele leuke week gehad! De foto’s van de week heb ik op mijnalbum.nl gezet, zijn er wel iets meer dan de bedoeling was... Sommige mensen hebben deze link al, maar als je de link nog niet hebt en wel de foto’s wilt zien, dan moet je me maar even mailen.
Op zaterdag kwam Bram aan, maar toen hadden we niet heel veel tijd om nog iets te doen. Zondag zijn we naar El Escorial gegaan. Dit is een oud klooster uit de 16e eeuw. Er waren vooral veel schilderijen uit die tijd te zien, waar ik nooit zo heel veel van houd… Maar het klooster zelf was van de buitenkant erg mooi!
Van maandag tot en met woensdag had ik afgesproken nog wel naar mijn stage te gaan. Een hele week vrij zou toch wel wat veel worden. Dinsdag is Bram toen even komen kijken op mijn stage en na de lunch zijn we met zijn tweeën vertrokken naar Retiro Parque, een mooi park in het midden van Madrid. En daar hebben we heerlijk niks gedaan :).
Donderdag was ik dan eindelijk vrij en wilde we naar Segovia gaan, een stadje een eindje bij Madrid vandaag, maar omdat we eigenlijk veel te laat waren op gestaan en veel te veel aan het treuzelen waren, is het uiteindelijk maar een dierenpark een stuk dichterbij geworden; Faunia. Omdat het een donderdag was, was het niet heel druk in het park, behalve met schoolreisjes… Dat was af en toe toch wel vervelend, al die gillende kinderen! Mam, ik begrijp nu waarom je nooit zo dol bent op schoolreisjes ;). Maar behalve dat, was het een heel leuk park. De dieren hadden over het algemeen aardig wat leefruimte en ook een mooie leefomgeving. Hier hebben we dan ook aardig wat foto’s geschoten (met een bioloog op stap hè ;) ). De apen hadden een leefruimte waar je gewoon vrij door heen kon lopen en één was er dan ook zo vrij om op Bram zijn schoot te komen zitten. Ook hebben we echt een kuikentje uit een ei zien komen, echt super schattig!
Vrijdag zijn we dan toch echt naar Segovia vertrokken. Segovia is vooral bekend om de Romeinse aquaduct die er nog staat. Ook beweren de Spanjaarden dat het kasteel van Segovia een voorbeeld is geweest voor het Disney-kasteel. Het is wel waar dat op het kasteel ook van die leuke scherpe torentjes staan, maar of het echt zo is verder, weet ik niet. Segovia was een leuk middeleeuws stadje, wel redelijk toeristisch. De specialiteit van de stad is een gebraden klein varkentje, maar helaas zijn we er niet meer aan toegekomen om het te eten, omdat we om 17uur pas honger hadden en toen alle keukens al dicht waren.
Op zaterdag, de laatste dag dat Bram er was, zijn we naar Toledo vertrokken, een ander middeleeuws stadje hier in de buurt. In Toledo zijn zowel Arabische, Joodse, en Katholieke invloeden te vinden, dat maakte het wel erg leuk. Zo hebben we een oude Moskee bezocht, alleen was het wel erg jammer dat ie helemaal in de steigers stond. De kathedraal midden in de stad was ook erg mooi (hebben we alleen van buiten gezien, want 8euro entree voor een kerk vonden we toch wel wat veel!) en we zijn een Joodse synagoge binnengeweest. Een heel cultureel dagje dus.
Zondag ochtend om 8.50uur vertrok het vliegtuig van Bram helaas weer terug naar Nederland.
Als laatste wil ik nog even vertellen dat het promotiefilmpje wat ik een paar weken geleden heb opgenomen, nu toch echt online staat. Het is te vinden op http://www.youtube.com/watch?v=Wp2H8CuN8qM , (helaas) kom ik er niet zo heel veel in voor, maar het is toch wel leuk om het resultaat van ruim 6!uur filmen te zien.
Hasta luego y un beso!
Tinka

  • 31 Mei 2009 - 15:24

    Nora:

    Hee Tinka,

    Klinkt leuk allemaal! Het filmpje is ook grappig! Ik ben wel benieuwd of het nou echt gaat helpen om Spanjaarden naar Nederland te krijgen, maar het is wel een origineel filmpje!
    En over een paar dagen ben ik er om Madrid met mn eigen ogen te bekijken! : -)

    Groetjes!
    Nora

  • 02 Juni 2009 - 08:08

    Hannie:

    Hoi Tinka.

    Leuk filmpje, jammer dat jij niet echt duidelijk in beeld was. Mooie foto's ook. Wacht weer af tot het volgende bericht

    Groetjes Hannie

  • 02 Juni 2009 - 19:12

    Willemiek:

    Hai Tinka,
    Een week gaat snel voorbij, ik verwacht je rond 26 juni toch wel weer in Wageningen! Ik heb de foto's gezien, samen met Bram, leuk!
    Bram is zondag 31 mei weer helemaal door de nichtjes en 1 neefje uitgeput als speelneef, maar ook Janjaap kreeg zijn deel.
    Het was zondag een fantastische dag, in alle opzichten. Teun heeft een onderscheiding gehad voor bijna 50 jaar scouting, hij is nu lid in de orde van Oranje-Nassau. We zaten in Giesbeek, waar de oma van Teun is opgegroeid op de pannenfabriek en waar oma als kind ging logeren, een extra bijzondere plek dus.
    Het was scoutingweekend en tussen alle scouts en genodigden, moest Bram zich handhaven, de leiding vond dat hij zich opperbest amuseerde voor een 'antiscout'.
    Ditte, Bram en Jj hebben ruim 360 foto's gemaakt, waarvan vele actiefoto's van Bram.
    Groetjes van Teun en mij, Willemiek.

  • 08 Juni 2009 - 13:46

    Kim:

    He Tinka,

    Ik wist wel dat je naar Spanje ging, maar zo snel al (ik dacht dat het meer juli werd ofzo). Betekent dat, dat je ook in november afstudeerd? Ik heb geprobeerd je filmpje te bekijken, maar dat is toch iets teveel gevraagd hier (net zoals foto's uploaden enzo). Heel veel suc6 en veel plezier nog!!!

    Groetjes Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 25221

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: