Gay Parade - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Gay Parade - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Gay Parade

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

05 Juli 2009 | Spanje, Madrid

Hallo Allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven, dus leek het mij nu wel weer eens tijd :). Gisteren was de gay-parade in Madrid, een van de grootste gay parades in Europa had ik begrepen. Dus met een groep Nederlanders ben ik daar heen gegaan om naar de optocht te gaan kijken. Deze zou om 18uur beginnen, en omdat we niet helemaal achteraan wilden staan, hadden we om 17.30uur afgesproken. We dachten een mooi plekje in de schaduw gevonden te hebben, maar na een tijdje bleek dat de zon precies onze kant op kwam draaien, zodat we vol in de zon kwamen te staan. Gelukkig waren er wat waaiers uitgedeeld door de Mac Donalds, dus konden we onszelf verkoeling toewaaien. Het duurde ruim een uur tot er eindelijk iets ging gebeuren, dus de hele menigte verveelde zich en verging bijna van de hitte. Voor de grap gooiden een paar mensen wat water uit hun raam, en dit werd met luid gejuich ontvangen. De hele menigte schreeuwen en fluiten om meer water! Dus opgegeven moment kwamen er hele emmers met water het raam uitgegooid, echt heel leuk. De voorpret van de optocht was dus zeker al de moeite waard!
Toen de optocht eindelijk begon, bleek het de eerste 2uur alleen maar een soort van demonstratie te zijn. Er liepen wel wat verkleedde homo's rond, die het wel de moeite waard maakten om te kijken, maar ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht. Op gegeven moment zijn we dan ook maar wat gaan eten op een terrasje. Tijdens het eten werd er plotseling een demonstratie-bord op onze tafel gelegd met daarom de tekst: Sin sexo, no hay cura! Wat zoiets betekende als dat er geen genezing nodig is voor homo's. Wat wel heel grappig was, was dat je alle mensen daarna naar onze tafel zag kijken alsog we lesbisch waren :).
Na het eten zijn we weer terug naar de optocht gelopen en toen kwamen de wagens langs met feestende mensen en muziek, wat wel een erg leuke sfeer gaf! Dus uiteindelijk was het nog best de moeite waard geweest om te gaan kijken. Na de optocht hebben we nog een beetje door de straten gelopen en wat pleinen met muziek gezien, maar het was eigenlijk zo druk, dat het gewoon niet meer leuk was. Nog wel een bijzonder detail; over de iets meer afgelegen straten liepen allemaal straaltjes met wat wij eerst dachten water, maar toen we door de straten liepen en ook roken, bleek het toch iets heel anders te zijn :s.
Als ik weer wat leuks mee maak, zal ik het wel weer op deze site, zetten, maar eerst ga ik over 1,5 week op vakantie naar Frankrijk met mijn ouders, Bram, Lisanne en Thomas, waar ik echt super veel zin in heb!
Un beso a todos,
Tinka

  • 05 Juli 2009 - 19:27

    Mam En Pap:

    Hoi Tinka,
    Eindelijk de eerste~!!! Gebeurt niet zo vaak. Meestal ben ik de laatste hier die dit leest. Maar deze week zit ik bijna aan de computer gekluisterd ?!?!door de verslagen,overdrachten en rapporten van de kinderen.
    Die verkoeling waar je over spreekt kunnen we hier ook wel gebruiken.
    Heerlijk als het zo warm is
    Het is hier nu heel benauwd en een half uurtje regen is ook niet veel.
    Leuk om je berichtje gelezen te hebben en tot 15 juli
    xxx

  • 05 Juli 2009 - 20:34

    Margreth:

    Ha die Tinka,

    Altijd leuk om met een groep iets te bekijken, toch? Zeker zo'n gay-parade, in Rotterdam schijnt dat ook altijd een happening te zijn (heb het nog wel nooit meegemaakt). Lekker dat water gooien, vanmiddag eindelijk bij ons geregend, ook een halfuurtje, met onweer, het kwam met bakken uit de hemel. Dus misschien meer dan bij je ouders. Gelukkig is het hier wel wat afgekoeld nu. Toch vind ik die hitte wel lekker, beter dan alleen maar regen in de zomer. En na de regen scheen weer heerlijk de zon.

    Nogmaal een hele fijne vakantie met de hele familie.

    Knuffel,
    Margreth

  • 06 Juli 2009 - 08:49

    Lisanne:

    Heeeej zussie!
    Leuk berichtje! Grappig om een keer mee te maken denk ik :). Geen zonnesteek opgelopen in die brandende hitte?

    Frankrijk here we come!!

    -xxx-

  • 06 Juli 2009 - 09:30

    Inge:

    heey tinka!
    Lang leve de feestjes en het daarbij horende wildplassen..!
    Veel plezier daar nog en op vakantie in Frankrijk!

    liefs, Ing

  • 10 Juli 2009 - 16:51

    Willemiek:

    Hai Tinka,

    De zomervakantie is begonnen en na 2x deze week drijfnat te zijn geregend en kleddernatte schoenen te hebben opgelopen, begint het nu weer mooi weer te worden? De stortbuien beginnen altijd, zo lijkt het, als ik V'daal binnenrijd en wel zo snel en hevig dat ik al nat ben voor ik m'n regenkleding te pakken heb. Afgelopen woensdag eerst kleddernat, daarna met de collega's naar R'dam de Euromast op. Het waaide daar zo hard dat ik mijn bril niet op durfde te houden en halverwege de buitentrap naar de draailift sloeg de hoogtevrees toe. Jammer, want het uitzicht was goed. Na een rondvaart met een lunch zijn we op de Kinderdijk geweest om de molens daar te bekijken, daarna bleken we naar de Lingehoeve in Oosterwijk te gaan, dat pal tegenover Heukelum ligt. We waren net niet ver genoeg om naar mijn broer Jaap te zwaaien aan de overkant.
    Vandaag een spetterend afscheid van 8 collega's, we blijken een zeer goede zangeres en muzikanten in huis te hebben en collega's, die zo een cabaretprijs verdienen, het maakte een jaarsluiting van 2,5 uur meer dan waard.

    Tot binnenkort en de groetjes van Teun en Willemiek.

  • 20 Juli 2009 - 10:34

    :

    Bonjour Tinka!

    Nog even vanuit Kameroen! Ik vlieg over 5 dagen alweer terug naar Ned. om daar hard aan m'n verslag te werken. November is ook voor mij de planning om af te studeren. Geen saaie momenten in Spanje kan ik zo wel lezen! Geniet lekker van de vakantie en tot in oktober!

    X Kim

  • 16 Augustus 2009 - 20:25

    Johan & Joke:

    Hé Tinka,

    Via deze weg heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop, dat je dit wel leest, ook al heb je al een hele tijd geen verslag meer gedaan :-)
    In ieder geval een hele prettige dag toegewenst in dat verre Madrid.

    Veel liefs,
    Joke en Johan

  • 30 Augustus 2009 - 13:50

    Willemiek:

    Hai Tinka,
    Van Bram begreep ik, dat je niet meer zoveel doet aan de site, maar toch nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Vanuit het zonnige Visby hebben we een "middeleeuws" cadeautje voor je meegenomen. Sterkte met je stage en we hopen je eind september weer te zien!
    Groetjes Willemiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2621
Totaal aantal bezoekers 25223

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: