Thuis! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

28 Augustus 2007 | Nederland, Reeuwijk

Na 5maanden heb ik mijn voeten dan weer op Nederlandse bodem! Voelt goed!
Afgelopen zondag om 12uur 's middags aangekomen, na een hele voorspoedige reis. Telkens maar ongeveer 2-3uur overstaptijd, dus het ging snel.
Alleen onze bagage van de band halen ging wat langzamer, want op ongeveer de helft van de bagage drukte er iemand op de noodknop en lag het hele systeem in storing, dus nog een half uur wachten.... En dat terwijl mijn ouders en die van Bram al enthousiast aan het zwaaien waren. Maar uiteindelijk konden we dan toch naar ze toe, ik was erg blij om ze allemaal weer te zien! Maar het is wel wat gek om weer in Nederland te zijn. Het eerste rare, waar ik ook onderweg al last van had, was het feit dat ik wc-papier in de wc kon gooien. Elke keer dat ik het deed, voelde ik me er schuldig over... En in Sao-Paulo heb ik het netjes in het prullebakje gegooid, waarna ik achteraf zoiets had; "He, dat prullebakje was eigenlijk helemaal leeg." Waarschijnlijk hoefde het daar dus helemaal niet en zullen de schoonmakers ook wel denken...
Verder is het ook erg vreemd om gewoon water uit de kraan te mogen drinken. En 's avonds gingen we bij de chinees eten en wilde ik tegen de obers telkens dingen in het Spaans zeggen. Maar het zijn allemaal maar kleine dingen, dus ik denk dat ik weer snel genoeg gewend ben aan alles in Nederland.
Het zijn 5 schitterende maanden geweest, ik ben superblij dat ik het gedaan heb en zou het ook zo weer over doen!
En nu dan maar weer studeren, dus dit zal voorlopig de laatste blog zijn, maar als ik op stage ga in het buitenland, komen er vast weer verhalen bij!
Heel erg bedankt voor jullie reacties altijd, ik vond ze super om te lezen. Het is in het verre buitenland altijd leuk om iets van familie en vrienden te horen!

Kus Tinka

• 31 Augustus 2007 - 11:39

Lisanne:

Welkom thuis zussie!

• 05 April 2009 - 16:21

Bram:

En nu lekker 7 maanden in Madrid!

:D