Aankomst en afscheid - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Aankomst en afscheid - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Aankomst en afscheid

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

30 Juli 2007 | Bolivia, Cochabamba

Afgelopen vrijdag is Bram dan eindelijk aangekomen in Cochabamba!Wonderbaarlijk genoeg zonder problemen en precies op tijd! Maar ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee was! Hij heeft zich al flink verbaasd over de taxi´s die rijden als gekken en zonder gordels en met een klapperende achterbak met zijn rugzak erin. Maar we zijn helemaal veilig bij mij thuis aangekomen! Gezellig dezelfde avond nog even met ongeveer al mijn vrienden hier gegeten, zodat hij ook die heeft leren kennen. De volgende dag was ook gelijk goed druk. Voor de lunch waren we uitgenodigd bij Anna-Maria (directrice van het weeshuis) waar ik leuk als tolk heb gespeeld, want zij konden alleen spaans en Bram verstaat daar natuurlijk helemaal niks van :). Maar het was wel gezellig! Ik kreeg ook een paar cadeautjes, omdat ze vond dat ik zulk goed werk in het weeshuis had gedaan! Ik vond het echt heel lief!! Daarna even over de cancha rondgewandeld. Het was maar goed dat ik niet zoveel geld bij mij had, want Bram was zo verbaasd over de prijzen dat hij al gelijk vanalles wilde kopen! En ´s avonds "moesten" we ook nog naar een verjaardag. Maar daar zijn we niet zo lang gebleven, want Bram was toch wel erg moe. Ook niet zo verwonderlijk na zo´n lange reis.
Gisteren zijn we samen op het weeshuis wezen kijken. Dat was echt heel erg leuk. De kinderen hadden een verrasing voor ons. Ze hadden een paar dansjes ingestudeerd en een toneelstukje en ze hebben een liedje gezongen. En van de educadores heb ik ook nog cadeautjes gekregen. We hebben daar nog even gelunched en daarna toch maar richting huis gegaan. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel moeilijk vond om afscheid te nemen van al die kindjes! Het zijn zulke schatten!! Toch wel wat traantjes gelaten.. ´s Avonds zijn we weer uit eten gegaan. We werden getrakteerd. Bram had namelijk vanuit Nederland het nieuwe Harry Potter boek meegenomen voor een Zwitsters meisje hier. Ze is namelijk helemaal gek van HP en kon niet wachten tot ze over 2 maanden weer in Zwitserland zou zijn. Ze was zo blij dat ze ons getrakteerd heeft.
Zo dadelijk gaan we nog even de Christo bekijken om dan vanavond naar Sucre te vertrekken. Nog 4 weekjes en dan kom ik al weer terug naar Nederland. Ik moet zeggen dat de tijd echt voorbij is gevlogen hier! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad, maar ik heb ook wel zin om nu andere mooie delen van Bolivia te zien! Als er tijd is zal ik nog wel een keer een update geven met wat foto´s van de reis. Om te weten wat Bram zijn indruk van Bolivia is, kunnen jullie evt. kijken op brammus.waarbenjij.nu
Kus Tinka

  • 30 Juli 2007 - 17:18

    Bram:

    :D
    Het is leuk nu ook hier te zijn!

  • 30 Juli 2007 - 19:31

    Sophia:

    Ha Tinkah en Brammus
    Ik heb weer een half uurtje al je belevenissen gelezen.
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je een traantje moest laten bij het afscheid.
    Maar nu lekker reizen!!! Geniet ervan.
    Ik hoop hier ook nog over te lezen.
    Groetjes Sophia

  • 30 Juli 2007 - 20:48

    Lisanne:

    Heeej lieve zus,
    Tijd zit er alweer bijna op...En dat je de kinderen gaat missen, geeft toch maar weer aan hoe leuke tijd je daar gehad hebt! Jammer dat je afscheid moest nemen maar er komen andere dingen voor in de plaats. Zoals een maand reizen met Bram, geniet ervan!
    xxx

  • 31 Juli 2007 - 07:27

    Inge:

    heeey Tinka,
    wat leuk dat Bram er nu ook is :) heel veel plezier in jullie rondreis door Bolivia samen!

    groetjes aan Bram!

    xx ing

  • 31 Juli 2007 - 10:42

    Mieke:

    Hee Tinka,
    Goed om te horen dat Bram veilig aan is gekomen.
    Ik kan me voorstellen dat het afscheid nemen erg zwaar valt, is ook niet zo gek na zo'n intensieve tijd samen.
    Toch hoop ik dat je nog erg gaat genieten van je laatste weken. Ben benieuwd waar jullie allemaal heen gaan. Heel veel plezier iig, Bolivia is echt een prachtig land. Wees voorzichtig met je eigen veiligheid en je waardevolle spullen, maar wel genieten hè?

    Liefs Mieke

  • 31 Juli 2007 - 18:31

    Nora:

    Hee Tinka,
    gezellig dat Bram er nu is! Goed ook om te weten dat hij me nu even niet meer kan begluren vanuit zijn slaapkamer. ;)
    Heel veel plezier op reis, geniet er van!!!
    En niet stiekem buiktyfus oplopen he :P
    Liefs,
    Nora

  • 03 Augustus 2007 - 11:44

    Willemiek:

    Lieve Tinka, fijn dat Bram zonder noemenswaardige problemen is aangekomen. Leer Bram maar snel wat Spaans en veel plezier samen de komende weken.
    Groetjes Willemiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 25249

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: