Feest op school - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Feest op school - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Feest op school

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

09 Mei 2007 | Bolivia, Cochabamba

Even een kort berichtje. Gisterenochtend was ik weer naar de school gegaan in de overtuiging dat ik les kon gaan geven, hoe naief. Toen ik aankwam was het wel al weer duidelijk dat ik ook vandaag weer voor niets was gekomen. Het bleek de verjaardag van de school te zijn(leuk dat ze me het verteld hadden....). Dat houdt blijkbaar in dat er drie dagen lang geen les wordt gegeven en dat het een feest is. Ze grijpen op deze school echt elke mogelijkheid aan om geen les te hoeven geven! De ochtend dat ik er dus was gingen ze een optocht houden door een deel van de wijk. Het zag er wel leuk uit. Verschillende klassen waren verklees. Alle jongentjes van een klas waren bijvoorbeeld soldaatjes met geweren en al. En de meisjes waren dan verpleegstertjes. Het zag er wel heel schattig uit. Daarna werd het Boliviaanse volkslied gezongen. Ze zijn hier heel erg nationalistisch, dus dit moet gebeuren bij elke belangrijke gebeurtenis. Ik heb ook nog even wat foto´s bijgevoegd om een beeld te geven van de optocht. De nederlandse vlag om de trommels is omdat de school is opgericht met hulp vanuit Nederland.

Groetjes Tinka

  • 09 Mei 2007 - 18:48

    Mieke:

    Wat een onzettend schattige foto's.
    Kun je het volkslied al meezingen? ;)

  • 10 Mei 2007 - 05:00

    Monique:

    Hoi Tinka!
    Bedankt voor je berichtje op mijn site:D goh we zijn wel een internationale familie zo he? Klinkt wel spannend hoor, lesgeven in een voor jou compleet vreemd land.
    Denk dat ik je ook maar ga volgen:) vind t wel leuk om te lezen wat je allemaal doet daar.
    Nou ik ga snel weer verder, moet mijn site nog eventjes updaten...zit in een internetcafee:)
    Groetjes en heel veel succes daar!

  • 11 Mei 2007 - 11:48

    Step-han-nie-suzanne:

    hoi Tinka
    Toch wel leuk zo'n optocht
    en een hele lieve hond hoor hebben jullie, hoe heet hij of geven ze daar geen namen.
    feyenoord is 7e geworden.
    veel liefs van
    suzanne hannie EN NATUURLIJK STEPHAN

  • 11 Mei 2007 - 18:22

    Lisanne:

    Haaaj zus,
    Echt vervelend dat je weer voor niks bent komen opdagen! Wel hele leuke foto's!! We mailen weer:D.
    kus

  • 14 Mei 2007 - 05:11

    Richard:

    Hoi Tinka, leuk al die verhalen. Klinkt als een leuke tijd. Verder hebben we weer punten gehaald met de JC competitie. Dus het ziet er weer naar uit dat we toch weer winnen. Er was namelijk een JC presentatie van voorheen 'kansloos' en die nu onder de naam AA Team door het leven gaan. Groetjes

  • 15 Mei 2007 - 10:43

    Pap En Mam:

    Wat een kleurrijke foto's.
    Het ziet er allemaal zo vrolijk uit.
    We krijgen wel goed een idee hoe jij je soms voelt.
    maar blijf vooral genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 25248

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: