Een weekendje Santa Cruz - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Een weekendje Santa Cruz - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Een weekendje Santa Cruz

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

16 Mei 2007 | Bolivia, Cochabamba

Na dat ik nu al meer dan een maand alleen maar Cochabamba had gezien, vond ik het tijd om weer eens wat anders te bekijken. Aangezien Mathijs, een Nederlandse jongen, hetzelfde idee had, zijn we samen naar Santa Cruz vertrokken. Het was een beetje op het laatste moment gepland. Donderdag hebben we in de busterminal bedacht waar we heen zouden gaan en vrijdag om 20.00uur hebben we de bus genomen.
Aangezien ik donderdagavond nogal onverstandig was gaan stappen, dacht ik dat ik wel makkelijk zou kunnen slapen in de bus. Het was zelfs een slaapbus (7euro voor bijna 10 uur reizen), maar het bleek toch redelijk onmogelijk. Dus compleet geradbraakt kwamen we aan. Eerst maar op zoek gegaan naar een hostel en vanwege de Lonely Planet, hadden we die ook al snel gevonden. Het was een heel mooi hostel met zelfs twee toekans! Toen we de stad gingen verkennen moesten we echter concluderen dat daar toch echt niet zo heel veel te doen waren of dat we op de verkeerde plek waren, het centrum... Bijna alle winkels waren gesloten, terwijl in Cochabamba juist alles open is op zaterdag. Ook zijn er een stuk minder leuke barretjes. We hadden dus al snel besloten dat we er niet nog een dag wilden blijven. De volgende dag zijn we dan ook op goed geluk vertrokken naar een organische boerderij. We dachten eigenlijk dat we in een bungalowpark terecht zouden komen(veel te westers gedacht), maar we kwamen in het huis van een familie met drie kinderen terecht. Zonder electriciteit of stromend water! De man was een soort van hippie die in het verkeerde jaar is geboren en de vrouw was dat ook maar in iets mindere mate. Ze konden ook engels, dus dat was wel makkelijk. Zelfs de kinderen waren 2talig opgevoed en dat op het platteland! We waren dus echt op een soort boerderij. Eigenlijk begrepen we allebei niet echt waar we nu konden slapen en hoe het met eten moest, want er was niks in de buurt. Maar eerst moesten we met ze mee gaan zwemmen. Er bleken ook nog 3 amerikanen en 4 israelischers te zijn. En bovendien was overdag ook nog de hele familie van de vrouw aanwezig, dus het was heel druk, maar gezellig zwemmen, in de rivier waren ook twee stroomversnellingen. Na het zwemmen was er een bbq, dus we konden mee-eten. Daarna kwamen er flessen met bier te voorschijn en kon er dus gedronken worden. Bovendien kwamen er ook allerlei muziekinstrumenten en er werd gezongen. Echt heel leuk, ik had echt geen idee waar ik terecht was gekomen, maar ik had het goed naar mijn zin! Dat ging eigenlijk de hele avond zo door, later ook met een kampvuurtje.
De volgende dag zijn we op paarden naar een kratermeer gereden na eerst allerlei zelfgemaakte dingen geproefd te hebben. Zelfgemaakte yogurt(ja, ze hadden ook koeien, pindakaas, peperjam, suiker en brood! Op de paarden hebben we schitterende natuur gezien, van palmbomen tot kleine stroompjes met water. De apen hebben we niet gezien, maar wel in de verte gehoord. En de papegaaien hebben we van een afstandje zien vliegen. In het meer hebben we nog even lekker gezwommen, waarna we helaas al weer terug moesten, want we moesten de bus naar Cochabamba halen. Na een zelfgemaakt lunch hebben we dan ook een stukje gelift naar het eerst volgende dorpje(anders kwamen we er niet weg, want er kwam geen bus langs en een taxi bellen kon ook niet, want onze mobiels hadden geen bereik en op de boerderij was helemaal geen vorm van comunicatie). Vanaf dat dorpje was er een bus naar Santa Cruz en vanaf daar de slaapbus naar Cochabamba. Dit keer kon ik heel goed slapen, want ik was helemaal uitgeput! We kwamen aan om 6.00uur, waarna ik bijna direct naar de school kon, want ik moest weer werken gisteren. Helaas bleek natuurlijk weer wel dat ik voor niets was gekomen, want de klassen hadden examens....
De foto´s van het weekend komen later ook nog, maar de batterijen van mijn fototoestel zijn op, dus dat komt de volgende keer!

Groetjes Tinka

  • 16 Mei 2007 - 17:50

    Lisanne:

    Wat een avontuur zeg! Ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje jaloers op je ben hoor! Haha...paardijden door de natuur en allemaal mooie dingen zien. Gaaf! Kan begrijpen dat je kapot was. Maar ja ben erg benieuwd naar de foto's!
    dikke kus
    je zus

  • 16 Mei 2007 - 18:23

    Maaike:

    hey Tinca,
    goed zo, je bent al lekker weg geweest, klinkt heel goed die trip naar Santa Cruz...maar, kijk je wel een beetje uit met die nachtbussen?!
    Wat dus helaas ng niet zo goed loopt is op school, de leraren op school zijn helaas niet heel erg ondernemend he?!
    Ik hoop echt dat je desondanks een hele leuke tijd hebt, hou vol op school, en geniet van de kinderen, ik mis ze best wel en laat dus iedereen maar mijn foto's zien...tot vervelens toe vrees ik.

    Hoe is het met je spaans, en hoe is het met Reginaldo? Wil je hm mijn groeten doen? Gracias!
    Hier is het weer echt vreselijk, bij jullie nog strakblauwe lucht en 30 graden zeker....ben jaloers!
    Hou je goed, ofwel 'que te vaya bien'
    hou je me op de hoogte?

    liefs maaike

  • 17 Mei 2007 - 03:22

    Thomas:

    Heej Tinka, erg leuk allemaal! En ga maar lekker je gang. Dat kan best wel, de rest (de school) doet dat ook. Als je er dan toch bent kun je maar het beste gelijk zo veel mogelijk meepikken. Nogmaals, ontzettend leuk dat je dit allemaal meemaakt en trek er gerust nog een keer op uit!

  • 17 Mei 2007 - 10:50

    Daphne:

    Hey Tink,

    Toffe belevenissen! leuk om te lezen. Ik ga je nu mailen.

    kus!
    D

  • 17 Mei 2007 - 16:00

    Mieke:

    Haha, dat is hetzelfde hostel als waar ik mn laatste dagen heb gezeten :) Brutale beestjes he, die toekans daar?
    Oh en in Santa Cruz is de Irisch Pub aan de plaza wel een aanrader (vooral de cocktailkaart).
    Verder zijn je verhalen weer erg herkenbaar en ik vind ze echt leuk om te lezen, dus hou ons op de hoogte.

    Groetjes Mieke

  • 18 Mei 2007 - 10:44

    Tijs:

    Kijk dat is nog eens verhaal. Klinkt als een heel goed uitstapje (op Santa CVruz na dan)

  • 19 Mei 2007 - 11:40

    Marja:

    Zo te lezen heb je een heel leuk weekend gehad en ben je erg ondernemend.
    Hastikke leuk. Jammer dat je weer voor niks bij de school kwam, maar kon je daarom niet even lekker rusten, na dat belevingsvolle weekend?
    Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen.

    Liefs en tot lezens.

  • 19 Mei 2007 - 20:47

    Willemiek:

    Lieve Tinka, ik lees je stukjes en ik denk dat je een gevarieerd aanbod van leuke en niet leuke dingen hebt. Maar ik hoop dat ons ook een beetje mist. De galafoto staat te pronken, zo lijkt het alsof je ook een beetje hier bent. Als Bram terug is van Vikinkje spelen in Denemarken, zal ik om je email-adres vragen, dat lijkt me beter. Veel plezier en geniet er maar van, Willemiek.

  • 20 Mei 2007 - 12:38

    Nora:

    Hee Tinka,
    dat klinkt als een leuk uitje! Wat een verrassing om bij zo'n stel hippies te logeren. Wel jammer dat je terug bent gegaan terwijl dat achteraf gezien niet nodig was geweest, als je geen les hoefde te geven... Maar je kunt vast wel snel weer zo iets leuks doen! Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
    Liefs,
    Nora

  • 21 Mei 2007 - 19:14

    Hermien:

    ongelooflijk, wat jij allemaal beleeft, je hebt trouwens schrijverstalenten.Ede is opgeschrikt vrijdagnacht door een inbraak, veel schade aan de backoffice, maar geen persoonlijke schade en daar gaat het toch maar om.
    Valt het je tot nu toe mee? Of had je het je anders voorgesteld?
    Improvisatievermogen heb je in ieder geval en dat lijkt me ook wel nodig in deze cultuur.Hoe gaat het met je spaans?
    Liefs uit Ede, we blijven je volgen en natuurlijk missen

  • 21 Mei 2007 - 21:49

    Johan:

    Hoi Tinka,
    Even een reactie dit keer. Ik lees je "avonturen" regelmatig hoor. We vinden het leuk op deze manier toch te kunnen zien, at je zoal meemaakt. Je hebt een leuke manier van schrijven en ook de foto's zijn vaak erg goed.

    Veel plezier nog daar.

    Groetjes van
    Johan en Joke

  • 26 Mei 2007 - 15:38

    Fred & Gonny:

    Hoi, Wat een belevenissen allemaal. Heel leuk om het te lezen en je een beetje te volgen.
    knuffel Fred &Gonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25237

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: