Een vraag voor hulp - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Een vraag voor hulp - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Een vraag voor hulp

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

28 Mei 2007 | Bolivia, Cochabamba

Lieve vrienden en familie,

Zoals jullie weten werk ik in een weeshuis hier. Dit weeshuis wordt geleid door een gehandicapte vrouw met een enorm groot hart! Ze heeft verschillende prijzen gewonnen met de liefdadigheid die ze doet hier in Bolivia. Ze neemt straatkinderen in huis, brengt 2 keer per week eten naar mensen op de straat, heeft 3 weeshuizen opgezet en iedereen die hulpbehoefend is mag bij haar aan kloppen voor hulp. Al het geld dat ze heeft steekt ze in andere mensen.
Het huis waar ik werk is een klein huis, maar er leven wel 31 kinderen. Veel te veel dus eigenlijk. En nog steeds bellen er af en toe kinderen die er ook willen komen wonen, maar die moeten dan helaas geweigerd worden omdat er gewoon geen plaats is voor meer kinderen en geen geld om meer kinderen te onderhouden. Toen ik er kwam zag het huis er echt niet uit. Nu zijn ze gelukkig bezig om het huis te schilderen, wat een stichting vanuit Nederland financieert.
Behalve dat het huis er niet uit ziet en veel te klein is, zijn er ook bijna geen spullen voor de kinderen. Ze lopen in kapotte zeer vieze kleding en de schoenen zijn of maten te groot of veel te klein. Spelletjes hebben ze niet en schoolspullen ook maar in kleine maten. Ook boeken zijn ongeveer niet aanwezig.
Behalve dat er geen materiele spullen aanwezig zijn, is er dus ook geen geld om met de kinderen ergens heen te gaan, waardoor ze dus alleen maar naar school gaan en in het huis zitten. Het is dus duidelijk dat ze veel hulp kunnen gebruiken.
Ik wil ze heel graag bij meerdere dingen helpen, maar ik heb zelf ook niet genoeg geld om het allemaal te financieren.
Mathijs en ik (en misschien Martine) gaan volgend weekend met de kinderen schoenen kopen en ook willen we daar achteraan een leuk uitstapje plakken zoals de film, bowlen of naar een grote speeltuin (hangt van de leeftijd af). We hebben berekend dat dit ongeveer €250,- zal gaan kosten(schoenen en uitje)
Als jullie willen zouden jullie kunnen helpen :)!
Mijn rekeningnummer is 38.68.50.631 t.n.v. K.M. Hogeling o.v.v. weeshuis(of iets in die trant)
Voel je vooral niet verplicht!
Ik zal jullie laten weten hoe hard het geld inzamelen gaat. Alles boven de €250,- zal ik ook aan het weeshuis doneren voor schoolspullen en andere dingen die ze nodig hebben. Ik kan iig verzekeren dat het geld heel goed terecht zal komen! Iedereen alvast heel erg bedankt!

Kus

  • 28 Mei 2007 - 19:07

    Thomas:

    Leuke actie Tinka!

  • 30 Mei 2007 - 09:53

    Pap En Mam:

    Natuurlijk steunen wij je.
    Grandioos dat je dit wilt doen.
    kus

  • 30 Mei 2007 - 12:16

    Lisanne:

    Haaaj zus,
    Komt goed hoor:D
    kus

  • 30 Mei 2007 - 12:19

    Sharon:

    haaaj Tinka,

    hoe is het?? heb je het naar je zin? vast wel!!! wens je nog heeeeeel veel succes daar!!! zet hem op!!
    vind het erg leuk om de verhalen te horen van lisanne :D

    veel liefs,

    sharon!

  • 31 Mei 2007 - 17:41

    Joep:

    Tof dat je me mailde laatst...

    Nu ook maar even een berichtje hier. Sorry dat ik zo belachelijk weinig van me laat horen!

    Veel plezier & succes!

    Joep

  • 04 Juni 2007 - 20:18

    Sophia:

    Ha Tinka,
    Ik ben weer bij met je berichten lezen.
    Meestal lees ik er zo 3 tegelijk.
    Ik heb het een beetje druk.
    Maar zo te lezen heb je het erg naar je zin. En ik ga zeker je actie steunen.
    Hoe gaat het eigelijk met je Spaans?
    Groetjes Sophia

  • 05 Juni 2007 - 12:06

    Irene:

    Wat een prima initiatief.



  • 06 Juni 2007 - 08:38

    Riek:

    Tinka geweldig dat jullie dat doen.
    wij doen graag mee, want dan weet je waar het geld aan besteed wordt.
    veel plezier groet Rob en Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 25246

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: