Bedankt! En de afgelopen week - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Bedankt! En de afgelopen week - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Bedankt! En de afgelopen week

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

08 Juni 2007 | Bolivia, Cochabamba

Alle mensen die geld hebben gestort: Bedankt!! En alle mensen die het nog
gaan doen ook alvast bedankt. Op dit moment heb ik al €340,- binnengehaald. Dit is genoeg om de schoenen en het bowlen te bekostigen, maar als het kan wil ik nog meer dingen aan het huis geven. Dus meer donaties zijn nog altijd welkom.
Afgelopen woendag heb ik schoenen gekocht voor de kinderen, toch maar zonder de kinderen want het schijnt niet zo best te werken om met de kinderen te gaan shoppen. Omdat ze dat eigenlijk bijna allemaal nog nooit gedaan hebben, zal het aanbod veel te groot zijn en dan kunnen ze geen keuze maken. Dat zal dus veel te lang gaan duren.
Aankomende zondag ga ik de schoenen geven, we willen namelijk met
alle kinderen gaan bowlen. Op het verzoek van de educadores (de mensen die
op het weeshuis werken), gaan we toch maar in één groep wat doen met de
kinderen, anders werd het qua verdeling van de kinderen volgens de
educadores te lastig en zou er jalozie onstaan tussen de kinderen. Bovendien
is bowlen een leuke activiteit om te gaan doen met alle leeftijden! En ze
hebben het allemaal nog nooit gedaan. Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Nogmaals bedankt voor alle donaties! Morgen ga ik met de directrice van het huis lunchen en zal ik het erover hebben waaraan zij denkt dat er nog meer geld besteed kan worden. Het zal zeker goed terecht komen!

Hoe gaat het verder hier in Cochabamba? Wel lekker allemaal. Vorige week heb ik de kinderen de ledematen in het engels geleerd, dat was echt wel erg leuk. Ik had van een lesboek van mijn moeder wat lesjes gescand opgestuurd gekregen en aan de hand daarvan wat opdrachtjes gedaan. En als eindiging van de les een spelletje "touch your ....." De kinderen vonden dit erg leuk en deden dan ook fanatiek mee. Op het eind wisten ze bijna allemaal de woorden die ik ze wilde leren. Dat was echt leuk!
Deze week heb ik verder eigenlijk weer niet zoveel gedaan. Woensdag was het de dag van de leerkrachten, wat dus inhield dat er geen school was. En donderdag was het Corpus Christi, een christelijk dag, maar ik ben er nog niet precies achter waarom deze dag er is. Het heeft iets te maken met het laatste avondmaal, maar dat was met pasen... In ieder geval dus nog een vrije dag. We zouden met een groep naar een soort bronnen gaan(maar we bleken naar een soort van zwembad te gaan...), maar toen we er na twee uur reizen aankwamen bleek het gesloten te zijn. Bovendien hadden twee meiden die al eerder waren vertrokken ruim een uur op ons zitten wachten, omdat er geen bereik was om te bellen en ze waren bang dat ze ons anders mis zouden lopen. Wat we toen uiteindelijk gedaan hebben is op een grasveldje bijna drie uur gezeten, een beetje spelletjes gespeeld, gepicknickt, eigenlijk was het echt heel gezellig, ook al hebben we niks gedaan en was het heel anders dan verwacht! En vandaag zijn er ook geen klassen op de school, maar waarom heb ik totaal niet begrepen. Dus lekker een dagje om uit te slapen, te wassen. Tenminste dat wassen was de planning, maar het bleek dat we bijna geen water meer hebben, dus ik mocht alleen maar even ondergoed en sokken wassen. Maar dat is toch iets dat je je niet kan voorstellen in Nederland, dat er geen water meer zou zijn...
Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe het zondag was met het bowlen en met de schoenen (foto is toegevoegd van drie verschillende schoenen. Voor alle kinderen die naar school gaan heb ik een soort schoolschoenen gekocht, die dragen hier alle kinderen die naar school gaan. Voor de wat oudere kinderen wat modieuzere schoenen, die wilden ze erg graag. En voor de kleintjes natuurlijk ook nog schoenen)!

Kus Tinka

  • 09 Juni 2007 - 16:53

    Bram:

    Hey leuke meid!
    Leuk om te lezen dat het inzamelen gelukt is en dat al die kinderen nu mooie nieuwe schoenen gaan krijgen. Ze zullen ongetwijfeld ontzettend blij zijn.
    En dan die foto van de hond... Doen ze dat allemaal daar? Het lijkt me niet zo heel erg fris namelijk. Maar goed, het beest zal het wel lekker vinden ;)
    Voor de rest hoor ik het allemaal morgen weer, dus houd ik het kort.
    Kus van mij.

  • 10 Juni 2007 - 19:55

    Lisanne:

    Haaaaj zussie,
    Wat een avontuur weer:D. Goed man die 340 euro!

  • 11 Juni 2007 - 07:21

    Thomas:

    Hoi Tinka,

    leuk om foto's van die schoenen te zien :)

    groeten

  • 11 Juni 2007 - 10:19

    Marja:

    Hai Tinka,

    Ik had al een tijdje je avonturen niet gelezen dus ik wist niet van je actie voor de schoenen. Ik vind het fantastisch wat je doet en ben benieuwd hoe de kinderen het vinden en wat er met de rest van het geld gaat gebeuren.
    Mijn steun krijg je ook nog.

    Liefs tot schrijvens en lezens.
    Knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 25255

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: