Het weekendje bowlen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Het weekendje bowlen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Het weekendje bowlen

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

14 Juni 2007 | Bolivia, Cochabamba

Op zondag om 12.00uur zijn we met 30 paar schoenen naar het weeshuis vertrokken. Daar aangekomen moesten we nog even wachten, want er moest nog één educador komen, zij had ook de lijst met schoenmaten om de schoenen te geven. Terwijl we moesten wachten maakten Mathijs en Eric de kinderen helemaal wild. Ze namen alle kinderen op hun nek en rondrennen, en lummelen en tikkertje (voor zover de kinderen dat snapten). Maar ze vonden het iig al helemaal fantastisch.
Toen we de schoenen gingen geven moesten de meisjes allemaal in een kring gaan zitten, zodat ik de schoenen makkelijk kon uitdelen. Ze waren er allemaal heel blij mee, maar de oudere kinderen helemaal, want die hadden nu echte mode schoenen! Maar ook de jongere kinderen waren heel blij met hun college schoenen. Er kwam een meisje naar me toe met de vraag of dat ik niet boos op haar zou worden. Dus ik vroeg aan haar waarom ik boos zou moeten worden, toen bleek het dat haar schoenen eigenlijk te groot waren. Echt heel schattig dat ze dat dan zo kwam vertellen! Voor meerdere kinderen waren de schoenen iets te groot, maar de vrouw bij wie we de schoenen hadden gekocht, had gezegd dat we ze mochten ruilen, dus vandaag zijn sommige schoenen geruild voor een kleinere maat. Daarna gingen we bowlen, maar daar moesten we eerst nog zien te komen. We hielden een trufi aan (een klein busje) en we hebben overlegd of dat hij ons naar het bowlingcentrum wilde brengen. Dat wilde hij wel, dus dat hield in dat hij gewoon al zijn pasagiers uit het busje zette, dat soort dingen gebeuren toch echt niet in Nederland! En daarna zijn we dus met 36 personen in één busje gegaan, een beetje stapelen, maar dan kan het er wel allemaal in. En toen gingen de kinderen allemaal zingen om ons te bedanken, heel lief!
De kinderen hadden allemaal nog nooit gebowld, dus dat was een hele ervaring, gelukkig bestaan er ook in Bolivia van die banden die in de geulen kunnen, want anders was het met de kleinste echt niks geworden. Maar ik moet zeggen de oudere kinderen waren er eigenlijk echt heel goed in, een hoop strikes en spares! Ze vonden het helemaal fantastisch, en we hadden ook wel geluk, want er was tegelijk een verjaardagspartijtje, dus er kwam discobowling, een hoop muziek en draaiende lichten. Erg leuk!
Na het bowlen nog even waterijsjes gehaald bij de supermarkt (2,10euro voor 35 ijsjes!!) en daarna de kinderen weer in een trufi teruggezet. Na dat ze ons eerst natuurlijk heel erg bedankt hadden. Was echt een heel geslaagde dag!
Maandagochten was ik er weer en alle kinderen begonnen natuurlijk weer over zondag, ze vonden het allemaal heel leuk en dan trots vertellen hoeveel punten ze wel niet hadden gehaald! Helemaal gelukkige kindjes!
Dus iedereen die heeft gedoneerd, namens het weeshuis, heel erg bedankt!

• 14 Juni 2007 - 11:53

Mieke:

Hee Tinka,
    Leuke foto's en wat gaaf voor die kinderen nieuwe schoenen en zo'n uitje. Ik had je rekeningnummer verkeerd (2 cijfertjes omgedraaid ;)) dus ik heb vandaag opnieuw geld overgemaakt. Daar kan je vast nog wel iets nuttigs mee doen.
    Verder wens ik je nog heel veel plezier daar en blijf ons op de hoogte houden.
    Ook namens de cie-begeleidingscie vurig buitenland !
    Vurige groet Amieke

• 14 Juni 2007 - 13:43

Tijs:

Ik vind het erg mooi dat de knideren het zo mooi vonden. Dan is het geld tenminste echt nuttig besteed

• 14 Juni 2007 - 17:23

Pap En Mam:

Leuk om de reacties te lezen. Fijn dat alles zo goed terechtkomt.
    Nu de naaimachine nog. Komt er wel, denk ik.
    Kusjes en knuffels.

• 15 Juni 2007 - 14:12

Bram:

:D
    Graag gedaan!

• 15 Juni 2007 - 15:34

Ing:

heeey Tinkie!!
    wat leuk dat je al die kindertjes gelukkig hebt weten te maken... nou vergeten ze je nooit meer!
    We hebben je trouwens gemist hoor bij sophia, maar ondanks jouw afwezigheid was t toch ook wel erg gezellig, allemaal flirtende neefjes met de bedieningsmeisjes :P erg grappig om te zien! :D whahaha

wanneer ben je weer op Nederlandse bodem?

xxx Ing