Wistjedatjes - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu Wistjedatjes - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Tinka Hogeling - WaarBenJij.nu

Wistjedatjes

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg Tinka

15 Juni 2007 | Bolivia, Cochabamba

Wist je dat....
.....een taxi ongeveer 50cent kost
.....je voor 5euro heel goed uit eten kan gaan!
.....kinderen hier in een kleed op de rug van hun moeders zitten
.....in de supermarkt kinderen tussen de 12 en 15 jaar je boodschappen inpakken
.....je als wisselgeld in de supermarkt soms snoepjes krijgt
.....het hier ’s ochends relatief heel koud is
.....’s ochtends volwassenen en kinderen met mutsen rond lopen
.....je overal vers geperste sinasappelsap op de straat kan kopen
.....mensen hier van staken en feestdagen houden
.....dat ik elke dag voor 15cent naar mijn werk ga (ongeveer 45minuten)
.....Cochabamba wel een beetje op Wageningen lijkt, je komt overal dezelfde mensen tegen!
.....ik na 2 maanden voor de eerste keer ziek ben geworden
.....je hier op elke straathoek voor 1 euro illegalen kopies van films kan kopen
.....ze alleen de films die in de bioscoop draaien niet mogen verkopen
.....ik een popcorn verslaving aan het opbouwen ben, want voor 5 cent heb je een zak!
.....Spaans veel te veel werkwoordsvormen heeft, echt belachelijk!
.....de bussen stoppen zodra je dat wilt, ook al is het midden op een gevaarlijk kruispunt
.....ze hier heel erg van toeteren houden, ik let er al niet meer op
.....een salteña hier heel populair is als ochtendtussendoortje, deeg met erin groeten en vlees
.....kinderen maar halve dagen naar school toe gaan, behalve bij de particuliere scholen
.....er 8 klassen op de basisschool zijn net als in Nederland
.....Bolivia er nog steeds mee zit dat ze geen zee hebben, er bestaat zelfs een “dia del mar”!
.....ik koeienhart heb gegeten en dat het best lekker is
.....ik op 27 augustus weer terugvlieg naar Nederland
.....ik vast nog een hoop belangrijke wistjedatjes vergeet

  • 16 Juni 2007 - 07:29

    Ing:

    wow...wat belachelijk goedkoop allemaal! :) xxx

  • 16 Juni 2007 - 07:56

    Daphne:

    hey lieve Tinka!

    Hoe is het?
    leuk om over je belevenissen en al die wetenswaardigheden te lezen! slim hoor, snoepjes als wisselgeld.. En dat koeienhart.. poeh, dapper ;)
    Ben je erg ziek geweest? Hopelijk ben je snel opgeknapt.
    Hoe is het nu met je Spaans? Die taal heeft idd veel werkwoordsvormen, hoop dat je er een beetje mee kan werken ondertussen.
    Tof dat de schoenendoneeractie & het bowlen zo geslaagd waren! goed initiatief!

    Veel plezier daar!

    kus, Daphne

  • 17 Juni 2007 - 14:59

    Hannie :

    Hoi Tinka

    Eindelijk weer eens een berichtje van ons.
    Leuk dat bowlen en die schoenen. Maar goed dat alles daar zo goedkoop is.
    Een koeienhart zou ik denk ik toch niet zo gauw eten.
    Groetjes Hannie

  • 17 Juni 2007 - 15:06

    Bram:

    ...dat je een lieve schat bent.
    ;)
    Het was fijn je weer te spreken! Veel plezier vandaag (zondag) met het dorpsfeest en hopelijk smaakt de Cavia goed...

  • 17 Juni 2007 - 16:08

    Lisanne:

    Haha, erg grappig om te weten! Pas je op met je popcornverslaving:P
    xxx

  • 18 Juni 2007 - 08:14

    Joep:

    Toch wel sneu voor ze dat ze geen zee hebben :)

  • 20 Juni 2007 - 15:09

    Kim:

    He Tinka,

    Ik probeer zo'n beetje je verhalen ook te volgen, superleuk! Ik hoop dat je de komende tijd nog veel plezier hebt!

    X Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

Thuis!

23 Augustus 2007

Rurrenabaque

12 Augustus 2007

Salar de Uyuni

10 Augustus 2007

Het eerste weekje reizen

30 Juli 2007

Aankomst en afscheid
Tinka

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 25238

Voorgaande reizen:

05 April 2009 - 30 September 2009

Stage in Madrid

04 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: